Verbal Section

В Verbal Section (Вербальный раздел) тестируются ваша способность читать и понимать тексты, оценивать аргументы и корректировать письменные материалы в соответствии с правилами английского языка. Всего в этой секции 41 вопрос, за которые можно набрать максимум 60 баллов. На выполнение всех заданий дается 75 минут.

Структура

Задания раздела Verbal Section делятся на три категории, в зависимости от конкретных навыков, которые проверяются в этой части экзамена.

  1. Reading Comprehension (Понимание прочитанного)
    Эти задания измеряют вашу способность понимать, анализировать и использовать информацию и идеи из прочитанного материала.
  2. Critical Reasoning (Критическое мышление)
    Здесь необходимо применить свое умение критически мыслить.
  3. Sentence Correction (Корректировка высказываний)
    В подобных задачах тестируются ваш уровень английского и умение выражать идеи четко, лаконично и грамматически верно.

Примеры заданий

I. Reading Comprehension

Нужно ответить на несколько (от 2 до 5) вопросов, исходя из содержания небольшого текстового отрывка длиной до 350 слов. От вас требуется быстро прочитать и понять текст, а также вникнуть в причинно-следственные связи и интерпретировать полученную информацию. Тематика текстов может быть любой, однако никакая специальная подготовка по терминологии для Reading Comprehension не нужна. 

Задание

Schools expect textbooks to be a valuable source of information for students. My research suggests, however, that textbooks that address the place of Native Americans within the history of the United States distort history to suit a particular cultural value system. In some textbooks, for example, settlers are pictured as more humane, complex, skillful, and wise than Native Americans. In essence, textbooks stereotype and depreciate the numerous Native American cultures while reinforcing the attitude that the European conquest of the New World denotes the superiority of European cultures. Although textbooks evaluate Native American architecture, political systems, and homemaking, I contend that they do it from an ethnocentric, European perspective without recognizing that other perspectives are possible. 

One argument against my contention asserts that, by nature, textbooks are culturally biased and that I am simply underestimating children's ability to see through these biases. Some researchers even claim that by the time students are in high school, they know they cannot take textbooks literally. Yet substantial evidence exists to the contrary. Two researchers, for example, have conducted studies that suggest that children's attitudes about particular cultures are strongly influenced by the textbooks used in schools. Given this, an ongoing, careful review of how school textbooks depict Native Americans is certainly warranted.

Which of the following would most logically be the topic of the paragraph immediately following the passage?

  • (A) specific ways to evaluate the biases of United States history textbooks
  • (B) the centrality of the teacher's role in United States history courses
  • (C) nontraditional methods of teaching United States history
  • (D) the contributions of European immigrants to the development of the United States
  • (E) ways in which parents influence children's political attitudes

Ответ: (A)

II. Critical Reasoning

Critical Reasoning требует от вас умения логически мыслить. В заданиях этого типа, как правило, дается несколько утверждений, и вам нужно выбрать один из вариантов ответа, который логически связан с заданной аргументацией: является выводом, усиливает или ослабляет рассуждения и т.д.

Вопрос

The cost of producing radios in Country Q is ten percent less than the cost of producing radios in Country Y. Even after transportation fees and tariff charges are added, it is still cheaper for a company to import radios from Country Q to Country Y than to produce radios in Country Y.

The statements above, if true, best support which of the following assertions?

  • (A) Labor costs in Country Q are ten percent below those in Country Y.
  • (B) Importing radios from Country Q to Country Y will eliminate ten percent of the manufacturing jobs in Country Y.
  • (C) The tariff on a radio imported from Country Q to Country Y is less than ten percent of the cost of manufacturing the radio in Country Y.
  • (D) The fee for transporting a radio from Country Q to Country Y is more than ten percent of the cost of manufacturing the radio in Country Q.
  • (E) It takes ten percent less time to manufacture a radio in Country Q than it does in Country Y.

Answer: (C)

III. Sentence Correction

В задачах Sentence Correction вы пробуете себя в роли редактора или корректора и исправляете ошибки в предложениях. Важно помнить, что ошибки могут быть разными: орфографическими, грамматическими, стилистическими или логическими. Вероятно и такое, что ошибок не будет вообще – для этого случая есть отдельный вариант ответа. Как правило, из 12–14 заданий Sentence Correction нет ошибок лишь в 2–3 высказываниях.  

Задание

Выберите правильный вариант написания подчеркнутых слов.

While larger banks can afford to maintain their own data-processing operations, many smaller regional and community banks are finding that the cost associated with upgrading data-processing equipment and with the development and maintenance of new products and technical staff are prohibitive.

  • (A) cost associated with
  • (B) costs associated with
  • (C) costs arising from
  • (D) cost of
  • (E) costs of

Ответ: (B)

Дополнительно

В Интернете можно найти множество материалов о том, как сдать GMAT. Ниже – несколько видео с советами по успешному прохождению Verbal Section:

Другие разделы теста

Вернуться к основному описанию >>